The work of Robert Suermondt (°1961), a Swiss artist who has been living in Brussels for years, is considerably hybrid in nature. He starts from photos which he cuts out of newspapers and magazines and works them into a painting. Or he photographs fragments of people in the street. Often, he focuses on the image of the masses, human activity the way it is portrayed in mass media. Paintings with vibrating edges, left-out faces, white openings, cut-outs with pasted-in media photos: all of them attempts to make the authoritarian all-encompassing image more porous, to open it up. [Read more]
Het werk van Robert Suermondt (°1961), een Zwitserse kunstenaar die al jaren in Brussel woont, is behoorlijk hybride. Hij vertrekt van foto’s die hij uit kranten en magazines knipt en neemt ze onder handen in een schilderij. Of hij fotografeert fragmenten van mensen op straat. Dikwijls concentreert hij zich op het beeld van de massa, het menselijk bedrijf zoals het wordt voorgesteld in de massamedia. Vibrerende randen in schilderijen, weggelaten gezichten, witte openingen, uitsnijdingen met ingelaste mediafoto’s: het zijn allemaal pogingen om het autoritaire totaalbeeld poreus te maken, om het te openen. [Lees meer]